This blog is dedicated to my lovely daughter Alia and lil baby Darwisy. Thanks to those who has read my blog
RSS

!

Pavlova

 Pavlova balance yg dh tinggal seketul je...kebetulan semlm kawan telah hadiah kan sebakul buah termasuk lan buat strawberry yg sgt segar ini...membuat kan lina teruja nak makan ternyata....Allah hu Allah....nikmatNYA yg senantiasa melimpah ruah....Alhamdulilah....
 Maaf ye kepada kawan2 yg teruja juga...sekiranya melihat gambar ini....ternyata nikmat nya  Allah...Kepada yg jauh tu sila2 rajin2 kan diri ye....
Lina sgt suka tengok buah2 an segar ini....CUTI cny semakin menghampiri kita...
Assalamulaikum semua ....Mai layan pavlova...di hari Khamis....Meringue ni dh lama buat tp tak kesempatan nak buat topping....sampai strawberry dah buruk....sian kat strawberry jd mangsa tong sampah...pertama kali menggunakan nozzle hentam je la....


Kali ini lina buat yg mini...senang sikit...boleh simpan dalam bekas...boleh makan bila2 diperlukan....


Mai tengok close up sikit....ada yg teruja.....boleh google guna je recipe Joy Baking...yg terkenal itu...


Tak boleh makan selalu ekkk...sekali sekala ok la sbb manis...tp pecaya la walaupun  manis tp dia kena dengan buah2 yg kita letak kan tu ada masam2 sikit tu....sgt sedap ok.....

Jangan malu2 ekkk kawan2 makan jgn tak makan.....hanya kawan2 terdekat je tau....takut juga hahaha...


atas tutup bekas....jadi la nak cepat ekkk...janji kalian dpt merasakan....

8 comments:

ejaMaria said...

lately ni tak rajin la... :(
tapi terasa nak makan... camana tu...

lina said...

maria - kalau dekat boleh je lina bagi seketul...maria kat mana kalau rajin nak dtg Kl sentral mai la sini...ada dua ketul lagi tu...:)

cik cek said...

ntah bila sampai seru akak nak buat pavlova ni...

lina said...

ci cek - Insya Allah :)

ARIBA said...

gigih nak buat bila pindah rumah baru nanti..;-)

lina said...

ariba - nnt kalau kita berjiran kak lina boleh antar kan :)

Hawa said...

Alhamdulillah sy juga telah berjaya merasa pavlova hasil air tangan sendiri.....Tapi lagi teruja tgk Pavlova akak yg kaya dgn buah-buahan segar ni...

quinnie said...

wah sarat dgn buah pavlova dia...kita teringin nak makan ni..tak pernah makan lagi...hehehe

Post a Comment

Would lurve to hear your thoughts on this.Thanks!

Nuffnang