This blog is dedicated to my lovely daughter Alia and lil baby Darwisy. Thanks to those who has read my blog
RSS

!

Kuda Oh Kuda

Semalam sabtu 21.05.2011....satu kejadian yang tidak dpt dilupakan sepanjang kehidupan. Peristiwa jatuh kuda yg amat ngeri terjadi pada diri sendiri....Hanya ALLAH saje yg tahu ketika dan saat terhumban drp kuda...semasa kuda buat jumping tiba2 kuda behenti mengejut....apa lagi macam melayang kebawah perut kuda....ketika itu hanya mampu berdoa agar kuda tidak bertindak ganas mengheret.....Alhamdulilah lina selamat tp perasaan pobia dan mengigil tidak hilang lagi....dan macam tak pecaya tiada apa2 belaku....melainkan kecederaan kecil di kaki kiri akibat kaki kiri tersangkut pada pemijak kaki. Benar ketika hendak naik kuda tersebut lina rasa tak nak naik tp memaksa diri utk naik juga. Moral nya ikut kata hati kalau hati dah rasa tak sedap...JANGAN CUBA2 memaksa diri...utk meneruskan.....Mmg husband ada cakap masa nak naik kuda tersebut muka lina dah pucat dan mmg hati terasa tak tenteram. Sebenarnya menaiki kuda ini bukan la pengalaman pertama lina. Telah beberapa kali mencuba....terasa sgt seronok menunggak kuda..... Lina pecaya apa yg terjadi mmg ada hikmat yg tersembunyi yg kita tidak tahu....Syukur Alhamdulilah lina tak patah....kalau mengikut kata jurulatih tersebut sukar utk diperkata.... Semalam juga adalah hari lahir Insan tersayang...selepas kejadian kami semua terus balik...maka nya tidak dpt meraikan HARI LAHIR husband. SELAMAT HARI lahir semoga kita sekeluarga memdapat keberkatan usia, kehidupan, jalan menuju kepada pemilikNYA yg KEKAL. Insya ALLAH.

7 comments:

hani@debumelukut said...

mana lebih sakit, jatuh kuda ke jatuh hati?

tice su said...

Salam kak lina, mekaseh jd followers su!

Alhamdulillah akak xde ape2 slps jatuh dr kuda tuh...aktiviti bersukan apa2 pon punya risiko dan bahaya...lepas ni kak lina mesti lebih berhati2 tau...

Syg kak lina :)


~ticesu.com~

AdiaLuze said...

YA Allah kak ... Sib bek takde apa2 kan ... Alhamdulillah selamat ...

Epi besday gak utk hubby akk .. Semoga kekal hingga ke akhir hayat .. Ammminnn ...

Syigim said...

uish, baca pun dah seriau. alhamdulillah takde ape2. bahaya kuda2 ni kalau silap naik

lina said...

Teacher - Jgn la tanya soalan lawa....sakit tepelanting oooo....nak duduk ni pun adeh allah je yg tahu.

Sue - suka sgt sue dh kembali berblog...harap jgn merajuk lagi tau...syg cikgu sue.


Aida - Tu la kan dh nak terjadi...

Nurul said...

OMG! Baru tahu!! harap dah pulih 100%.

lina said...

Nurul - Alhamdulilah dh baik... :)

Post a Comment

Would lurve to hear your thoughts on this.Thanks!

Nuffnang