This blog is dedicated to my lovely daughter Alia and lil baby Darwisy. Thanks to those who has read my blog
RSS

!

Spaghetti bolognese pagi2

Assalamulaikum.... Kawan2 makan apa pagi ni sarapan....kat office seorang2 tak ada kawan...makan sendiri kurang syok...tp kena makan juga jd bawa bekal tak yah keluar pi makan dh....lupa kan kisah makan seorg2 :) Hari Jumaat lina pasti semua insan2 sgt suka terutama kita ibu2 yg bekerja....mari kita hayati hari jumaat dengan penuh pengertian....
Al HamduliLlah, Salam Penghulu segala hari yang penuh keberkahan :))) Jom selawat ! اللهم صل على سيدنا محمد عبدك ورسولك النبي الأمي وعلى آله وصحبه وسلم ... ________________________ "Kita memahami jika cahaya matahari saja bisa menyinari seluruh barat dan timur, maka terlebih lagi cahaya makhluk yang paling Dicintai ALLAH سبحانه وتعالى, Sayyidina Muhammad صلى الله عليه وآله وسلم, yang mana keindahanya tidak ALLAH Perlihatkan keseluruhannya, sebagaimana dijelaskan oleh al-`Allamah as-Sayyid Muhammad bin `Alawi al-Maliki رحمه الله تعالى dalam kitabnya "Muhammad Insaan Al-Kaamil", dimana ketika ditanya ketika di zaman Nabi Yusuf عليه السلام para wanita mengiris-iris jari-jarinya karena keindahan Nabi Yusuf عليه السلام, namun hal itu tidak terjadi pada zaman Nabi Muhammad صلى الله عليه وآله وسلم. Maka dijelaskan oleh as-Sayyid Muhammad bin `Alawi al-Maliki رحمه الله تعالى di dalam kitabnya "Muhammad Insaan Al-Kaamil" bahwa ALLAH MENYEMBUNYIKAN keindahan RasuluLlah صلى الله عليه وآله وسلم, dimana 9 bagian disembunyikan dan hanya 1 bagian yang diperlihatkan di bumi, dan jika seandainya kesemuanya Diperlihatkan maka tanpa disadari manusia akan mengiris JANTUNGnya dari indahnya wajah Sayyidina Muhammad صلى الله عليه وآله وسلم." - Taushiyah al-Habib Munzir ibn Fuad al-Musawa
Khabar gembira buat pencinta Rasulullah....di MALAYSIA..Pd hujung minggu ini boleh ke tmt yg maklumkan terdapat pameran PEDANG Rasullullah.

Masya`ALLAH wal HamduliLlah, khabar gembira ini hamba terima dari Ukht Mastura yg dikasihi …, barakALLAHu fiha.. jazakiLlah khairal jaza`.. Perkhabaran ini diterima dengan hati yang cukup gembira oleh kita semua :) .. اللهم صل وسلم وبارك عليه وعلى آله وأصحابه ۩ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬۩۞۩▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ ۩ Pameran Pedang RasuluLlah صلى الله عليه وآله وسلم dan Para Sahabat رضي الله عنهم وأرضاهم Tempat : Yayasan Restu. Kompleks Taman Seni Islam Selangor, No 2A, Persiaran Damai, Seksyen 10, 40100, Shah Alam, Selangor, Malaysia. Tarikh : 08hb Julai 2011 sehingga 08hb Ogos 2011 Infaq masuk dikenakan. Untuk maklumat lanjut sila hubungi no telefon 03 – 5511 9001/9002/9003 ataupun lungsuri lelaman mereka : http://restu-art.com/

4 comments:

Diana @ Melley Mey said...

makan nie pepagi mesti best kan... pasti kenyang smpi belah petang ... suka sgt makan spghti... sedap

hani@debumelukut said...

Adoi, cian mata tua ni...tak nampak nak baca laaaa dik, tapi nak juga baca..berair air mata ini.

lina said...

diana - betul tu :)

Teacher Sorry...dah edit :)

HaSue said...

Yummy..nampak menyelerakan..kalo buat kat umah ni kite sorg jer beria makan spagethi nih..paling tidak pun anak yg sulung jer tolong mkn..hehe.. tapi pasta angel hair dah jd kecintaan lak smenjak brkenalan dgnnya..hee

Post a Comment

Would lurve to hear your thoughts on this.Thanks!

Nuffnang