This blog is dedicated to my lovely daughter Alia and lil baby Darwisy. Thanks to those who has read my blog
RSS

!

Malang Tak berbau..ajal maut semua yg ESA tentukan

Kejadian terjadi pada hari Jumaat (bersamaan 20 hijriah 1433.. 16/12/2011) malam sabtu....dalam perjalanan ke tanjung sabak awok Muar....accident kecil yg kami sekeluarga alami...Syukur Alhamdulilah kepada yg ESA kerna kami sekeluarga selamat...KebesaranMU sangat kami rasai...Kami hambaMU yg sgt lemah tanpa pertolonganMU tiada daya kami...Tiada Tuhan melainkan ALLAH yg Esa tiada sekutu bagiNYA.KepunyaanNYA segala kerajaan dan juga pujian. Dialah yg menghidupkan dan mematikan. DIa maha Berkuasa atas segala sesuatu... Begini la keadaan kami ketika kejadian....Allah hu Allah ...Allah maha Besar!
Ketika kejadian juga lil darwisy sedang lena tidur....
Alia duduk di hadapan pada hari kejadian....Kami berserah kepada ALLAH, kami berpegang dengan ALLAH, Kami memohon perlindungan dengan ALLAH. Semoga ALLAH melimpahkan rahmat dan kesejahteraan ke atas penghulu kami Nabi Muhammad dan ke atas keluarga serta sahabat2Nya.
Kami sekeluarga mengucapkan TERIMA KASIH kepada semua yg terlibat dalam usaha membantu kami.....segala kebaikan kalian kami mohon ALLAH sahaje membalas setiap kebaikan yg kalian beri pada kami sekeluarga tidak mampu utk membalasnya.
kami Panjangkan rasa kesyukuran pada yg ESA kerna telah memudahkan segala urusan kami pada hari kejadian....Sesungguhnya ALLAH yg maha AGUNG dan maha BERKUASA terhadap HambaNYA yg sgt lemah. Suka duka kami sekeluarga ditahun baru hijriah 1433...Kenangan yg teramat indah utk di kenangan sepanjang seluruh kehidupan kami....

18 comments:

ejaMaria said...

Ya Allah... mcm mana boleh tergantung mcm tu kak... syukur semua selamat...

lina said...

Maria - Husband terlupa nak set parking mode...

aribaomar said...

masyaallah..alhamdulillah, semuanya takde apa2..syukur bnyk2 kat allah..must be extra careful next time..insyaallah..

lina said...

aiba - Insya ALLAH...terima kasih!

sasha rahmat said...

salam lina..YA RABBI...goosebumps sy tgk pic keta tu...alhamdullilah anak2 dn lina selamat..moga selalu di dalam limpah kurnia ALLAH taala...amin...bersabar selalu yea lina.....

Hawa said...

Allahu Akbar..syukur semua selamat...

lina said...

sasha - Wslm...Alhamdulilah all of us are fine :)Thanks for the doaa..:) no worry...

lina said...

hawa - Alhamdulilah...ALLAH always with us...:)

cik cek said...

Bila tgk accident2 ni akak memang ngeri...LIna n family sume ok ke...hope sume ok...

Amie said...

syukur...selamat

lina said...

cik cek - Alhamdulilah kami semua sihat serta baik2 :)

lina said...

Amie - Alhamdulilah :)

AdiaLuze said...

Salam kak ..

Ya Allah kak .. Terkejut saya bile baca entri akk nih. Mula2 ingatkan org lain yg xcident. Rupa2nya akk ..
Alhamdulillah lah semuanya selamat yeee ... Hmmm ... Tak terkata la saya dibuatnya ..

kakchik said...

Salam lina.
MashaAllah... takziah atas apa yang telah berlaku. Alhamdulillah lina sekeluarga selamat. Terkejut kakchik masa mula-mula buka blog lina tadi. Allah Maha Besar.

lina said...

aida - Alhamdulilah kami selamat tiada sesiapa dlm keluarga yg cedera...suatu nikmat yg sgt besar.

lina said...

kak chik - wslm kak chik yg di kasihi ALLAH. Terima kasih atas ucapan tersebut.

Nadiah Sidek said...

ya Allah kak..terkejut nadiah tengok gambar tu. alhamdulillah akak sekeluarga tak apa-apa

lina said...

Nadiah - Alhamdulilah...pengajaran buat diri utk menghampirkan diri pdNYA...kita sibuk dgn urusan dunia...kita lupa akan alam yg lebih kekal yg bakal kita lalui..

Post a Comment

Would lurve to hear your thoughts on this.Thanks!

Nuffnang