This blog is dedicated to my lovely daughter Alia and lil baby Darwisy. Thanks to those who has read my blog
RSS

!

Kuih Ketayap /gulung

Assalamualaikum dan Selamat pagi semua.... Pagi ni makan sarapan apa ye...menu pagi ni kuih ketayap ambil drp blog HANA Terima kasih ye...Lama juga tak makan kuih ni...jadi inti kuih koci ari ada balance lagi...try...tak sangka semua pulak suka...Total kuih yg dihasilkan drp bahan dibawah lebih kurang 10 gulung....Ni la rupa di dalam nyer....sedap....sgt...
Credit to hana dan kawan blognya an yg lain berkongsi recipe yg mmg enak dan sedap ini. Mari kita tengok recipe nyer pulak... Bahan-bahan
  • *1 biji telur
  • *2 cawan tepung gandum
  • *1/2 sudu teh garam
  • *2 cawan air
  • *1 sudu besar air pandan
  • *sedikit pewarna hijau
  • minyak untuk mendadar
Cara-cara
  • Blend semua bahan yg bertanda *.
  • Lengserkan minyak atas kuali. Dan dadarlah adunan tadi hingga masak.
  • Angkat.Masukkan inti dan gulung.
  • Siap dihidang.

2 comments:

Mommy Pinky said...

wah, gebunya..intinya buat cane? huhuh~

lina said...

mommy pinky - inti tu mmg saya dah ada buat dengan kelapa muda...lagi sedap lembut je inti nya bila makan. Ok nnt lina letak kan cara nak buat intinya.
Batter ni kalau nak lagi cantik buat malam dan simpan dlm peti ais. Goreng pada pagi nya.

Post a Comment

Would lurve to hear your thoughts on this.Thanks!

Nuffnang